Strategii eficiente de motivare și retenție a angajaților
Motivarea și retenția angajaților nu trebuie să fie ceva complicat. Cu puțină atenție la nevoile angajaților și cu implementarea unor strategii eficiente poți avea o echipă stabilă și productivă, care să te însoțească în călătoria spre afacerea de succes.
În acest articol îți prezentăm câteva strategii eficiente de motivare și retenție a angajaților
Oferă un salariu atractiv
Oferirea unui salariu atractiv ar trebui să fie prioritatea numărul unu atunci când vrei să le arăți angajaților că munca lor în companie este prețuită. În lipsa unui stimulent financiar pe măsura efortului depus, angajații valoroși nu vor putea fi convinși să îți rămână alături.
Aplică un sistem pentru recompensarea productivității
Angajații care se simt recunoscuți și recompensați la locul de muncă sunt mult mai productivi și mult mai ușor de păstrat pe termen lung. Nu vorbim doar despre bonusuri financiare, ci și despre mici atenții de tip cos cadouri 1-8 Martie, ori despre o zi liberă în plus.
Există numeroase moduri de a-ți arăta recunoștința față de angajați, prin urmare ar fi bine să păstrezi un echilibru între recunoașterea socială și recompensele financiare la locul de muncă.
Nu ezita să recunoști meritele
Un simplu ”Bravo” sau o mențiune publică a reușitelor pot avea un impact semnificativ asupra moralului angajaților. Feedback-ul pozitiv completează toate acele mici atenții oferite, de tip cos cadouri, și îi face pe oameni să simtă că munca depusă le este valorizată, iar rolul lor în companie este extrem de important. Prin urmare, vor deveni și mai productivi și își vor fixa țeluri și mai înalte.
Oferă un program de muncă flexibil
Oferă-le angajaților un grad de flexibilitate în program sau chiar opțiunea de a lucra de acasă când au nevoie de asta. Un mediu de lucru care prețuiește timpul liber al angajaților este un mediu sănătos, care promovează echilibrul dintre viața profesională și viața privată.
Cere feedback sincer
Propune întâlniri mai relaxate în care angajații să își poată împărtăși ideile, preocupările sau nevoile și fii atent să notezi toate ideile. Este posibil să descoperi că angajații tăi cunosc mai multe lucruri despre companie, ori despre cum să îndeplinească o anumită sarcină, decât cunoști tu. Dă-le o voce angajaților, făcându-i să se simtă ascultați și arătându-le că opiniile lor contează.
O echipă care știe că este ascultată și că feedback-ul ei contează va fi mult mai angajată și motivată.
Este incredibil de important să te asiguri că afacerea pe care o conduci este una în care timpul, cunoștințele și energia angajaților sunt prețuite la adevărata lor valoare.