De unde își are originea Inbound Marketing-ul?
Inbound Marketing-ul a fost dezvoltat de zeci de ani și își are principalul fundament în conceptul lui Seth Godin, Permission Marketing, mai exact în cartea “ Permission Marketing” din anul 1999.
În această carte vei găsi principalele caracteristici ale Inbound Marketingului și vei putea aprofunda mai mult acest concept.
Principalele caracteristici ale Inbound Marketingului sunt:
- Comunicare deschisă – brandul și clientul se vor angaja în discuții și în inițiative iar interacțiunea este una deschisă și constantă
- Continuitate – mesajul mărcii este transmis în mod continuu
- Implicare mai mare – vei avea parte de o relație de încredere.
Beneficiile aduse de Inbound Marketing
Atragerea unor potențiali clienți printr-un conținut relevant îți va oferi foarte multe beneficii. Cu ajutorul unor campanii inbound marketing vei reuși să ajungi mai ușor la un anumit public și vei avea parte de rezultatele dorite într-o perioada mai scurtă de timp.
Cele mai importante beneficii aduce de inbound marketing sunt:
Atragi publicul potrivit
O strategie de inbound marketing îți va oferi cele mai bune rezultate. Vei atrage un trafic de calitate, mai exact vei ajunge în atenția persoanele care chiar caută serviciile oferite de tine. Principalul obiectiv al acestui tip de marketing nu este cantitatea, ci calitatea publicului ales. Conținutul este foarte bine direcționat și îți permite să ajungi în atenția publicului potrivit.
Ai o putere mai mare de convingere
Inbound Marketing îți oferă o putere mai mare de convingere bazată pe informații solide care se construiesc în timp. Potențialii tăi clienți vor primi exact tipul de conținut de care au nevoie astfel încât să se convingă că serviciile tale sunt cele mai bune.
Ciclul de vânzări este mult mai scurt
Cu cât va dura mai mult timp să îți convingi potențiali clienți să se transforme în clienți cu atât ciclul va fi mai lung și va prezenta un cost mai mare de achiziție.
Inbound marketingul îți oferă reducerea timpului necesar pentru ca un potențial client să îți cumpere produsele sau serviciile. Acest lucru se datorează în mare parte conținutului relevant și personalizat. Un ciclu de vânzări mai scurt îți va crește profitul.
Reducerea costurilor
Procesul de inbound marketing este mai ieftin decât soluțiile tradiționale așa cum ar fi reclamele sau activarile de brand. Aceasta este o investiție sigură care îți va oferi rezultatele pe care le dorești.
Etapele pe care Inbound Marketingul le implică
Procesul de Inbound Marketing este util și eficient pentru toate afacerile indiferent de tipul lor. Este foarte simplu de înțeles și îți va aduce rezultatele mult dorite.
Etapele pe care Inbound Marketingul le implică sunt următoarele:
Atrage
Regula numărul 1 a conversiilor online este să obții cât mai mult trafic calificat către canalele tale digitale. Primul pas al procesului de inbound marketing este de a face străinii să devină vizitatorii site-ului tău.
Convert
Al doilea pas îl reprezintă obiectivul atragerii unui număr cât mai mare de vizitatori. Scopul principal este acela de a transforma toți acești vizitatori în clienți.
Vinde
După cultivarea clienților potențiali folosind un conținut relevant trebuie evaluezi cine se află în stadiul potrivit și trebuie să închei vânzarea.
Încântare
Relația cu clientul tău nu trebuie să se încheie după achiziție. Poți începe o nouă călătorie care te va încânta astfel încât să devii un promoter al mărcii. Este important să atragi câți mai mulți clienți către afacerea ta pentru ca aceasta să fie una de succes.
Îți vei putea măsura rezultatele cu ușurință
Cel mai important aspect al inbound marketingului este acela că îți vei putea măsura rezultatele oricând îți dorești asta.
Lipsa de urmărire a rezultatelor obținute creează incertitudine cu privire la ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează pentru afacerea ta. Marketingul digital are anumite măsurători și indicatori cheie de performanță care facilitează măsurarea rezultatelor obținute.
Acționarea pe baza unor date exacte și actualizate face parte din procesul de evoluție a strategiei, reduce costurile și contribuie la atingerea obiectivelor.
Inbound marketing funcționează pentru orice tip de afacere deoarece se poate aplica cu succes în mai multe industrii. Apelează de fiecare dată la o companie cu multă experiență pentru a avea parte de cele mai bune rezultate.