Cei mai recunoscuți ambasadori de branduri
Industria reclamelor și a publicității este, deși majoritatea oamenilor nu cunoaște acest lucru, una dintre cele mai scumpe și întrebuințate industrii din întreaga lume. Doar în anul 2020 brandurile de haine și accesorii au cheltuit peste 800 de milioane de dolari în Statele Unite ale Americii, nemaivorbind de toate celelalte branduri care, la un loc, pot dezvolta o sume ce se va măsura în zeci de miliarde de dolari. Una dintre cele mai scumpe cerințe a acestei industrii sunt ambasadorii de branduri care, prin intermediul popularității și a fanilor lor, cresc numărul de vânzări a brandului. Unul dintre cele mai mari contracte ale unui astfel de ambasador este cel a lui David Beckham cu compania germană Adidas. Pentru acesta, David a primit peste 150 de milioane de dolari.
Nu doar companiile mari au însă astfel de ambasadori. Și un simplu casino online Romania ar putea avea un ambasador care va primi în mediu 50-60 de mii de dolari pe an pentru a direcționa popularitatea sa spre a crește popularitatea site-ului, cu condiția că personalitatea este una marcantă și are capacitatea de a mări numărul lunar de jucători.
În continuare vom vorbi însă despre cei mai cunoscuți ambasadori de branduri din întreaga lume și contractele aproape cosmice de care se bucură aceștia.
Rihanna
Fiind una dintre cele mai populare și recunoscute cântărețe de pe planetă, nu este de mirare că Rihanna a câștigat o mulțime de contracte de sponsorizare a diferitor branduri în urma succesului enorm pe care la avut de pe urma albumelor sale muzicale. După ce a vândut peste 200 de milioane de copii ale albumelor sale și câștigând 9 Grammy din cele 33 de nominalizări, Rihanna sa recomandat a fi una dintre cele mai populare persoane de pe planetă.
Unul dintre cele mai mari contracte ale artistei este cel cu compania germană de haine și accesorii sportive Puma. Contractul a fost semnat în anul 2014 și, conform acestuia, Rihanna primește peste 30 de milioane de dolari anual. Deși poate părea o sumă destul de impunătoare, statistica vânzărilor Puma dovedește că șefii departamentului de marketing au ales bine ambasadorul său. După semnarea și punerea în aplicare a acestui contract, compania a înregistrat o creștere a venitului de peste 17%, ceea ce constă circa 975 de milioane de dolari. Pe lângă Puma, Rihanna mai are contracte cu Dior, Mac și Stance cărora le revine o parte bună din venitul anual de 70 de milioane de dolari a cântăreței.
Gigi Hadid
Pe lângă faptul că Gigi Hadid este una dintre cele mai de succes modele din industria fashion actuală și se bucură de o popularitate extrem de mare în cercurile restrânse ale caselor de modă Pariziene, aceasta mai poate oferi brandurilor un Instagram cu peste 72.5 milioane de urmăritori, unul dintre cele mai mari pagini de pe pământ. Datorită acestor nivele astronomice ale popularității sale, Gigi Hadid are contracte de ambasador cu o mulțime de case de modă franțuzești dar și alte branduri cu renume mondial.
Unul dintre cele mai mari contracte ale sale modelul american îl are cu compania germană de automobile BMW de pe urma căruia Gigi primește estimativ 3-4 milioane de dolari pe an. Alte mari branduri cu care colaborează tânara sunt Evian, Versace, Tommy Hilfiger, Maybelline și Fendi. Toate aceste contracte, împreună cu companii de reclame mai mici, generează un venit de peste 30 de milioane de dolari anual pentru tânăra model, fiind una dintre cele mai bine plătite modele din întreaga industrie a modei. Pe lângă cariera de model, o altă sursă a popularității sale sunt petrecerile de caritate și alte evenimente menite să ajute oamenii ce au nevoie.
Leonardo DiCaprio
Cine nu îl cunoaște pe Leonardo DiCaprio? Acest actor este probabil cel mai popular, bine-plătit și recunoscut actor din întreg Hollywood-ul. Fiind nominat la 252 de premii și câștigând 101 dintre ele, inclusiv Oscarul și trei Globuri de Aur, Leonardo este cel mai de succes actor după părerea multor staruri și analiști americani. Pe lângă popularitatea colosală a filmelor sale și a personalității sale ca actor, Leonardo DiCaprio se poate lăuda cu o pagină de Instagram ce numără peste 50 de milioane de urmăritori cu o putere de cumpărare destul de mare din punctul de vedere a persoanelor ce se ocupă cu marketingul.
Leonardo este ambasadorul brandului de haine și accesorii Armani, companiei de producere a ceasurilor elvețiene TAG Heuer și a Mobli. Cu un venit anual de circa 31 de milioane de dolari, aproximativ 40% din acești bani îi constituie remunerările în urma contractelor de publicitate și a existenței sale ca ambasador a celor mai de seamă branduri din lume. Pe lângă asta, Leonardo DiCaprio mai este și un activist ce se luptă activ cu încălzirea globală și alte probleme de mediu, ceea ce face ca popularitatea și prețul reclamei lui numai să crească.
Beyonce
Beyonce este una dintre cele mai popualre și admirate cântărețe din lume. Instagramul acesteia măsoară peste 200 de milioane de urmăritori și, luând în considerare faptul că, prin căsătoria acesteia cu Jay-Z, Beyonce a reușit să câștige atenția publicului acestuia, numărul persoanelor care o urmăresc impresionează. Acest lucru a atras o mulțime de branduri cu renume mondial și acum, cântăreața se poate bucura de un venit anual de peste 81 de milioane de dolari dintre care circa 40% sunt banii câștigați în urma diferitor reclame.
Pe lângă popularitatea ca personalitate, aceasta are și o carieră strălucită de cântăreață cu peste 118 milioane de copii vândute ale tuturor albumelor sale. Cântăreața colaborează cu branduri ca PepsiCo, L’Oreal, Samsung, H&M, Armani, Tommy Hilfiger și House of Dereon. Datorită personalității sale atât de populare dar și a faptului că este invitată la mai toate petrecerile și evenimentele cu renume mondial, brandurile de haine și accesorii sunt gata să dea o avere pentru a o îmbrăca pe Beyonce. Pe lângă cariera sa de influencer și cântăreață, Beyonce este și un filantrop cu renume mondial, o trăsătură ce ridică considerabil prețul reclamei sale, mai ales în cazul unor produse vândute pe piața mondială.